Na podstawie rozmów z dziećmi, specjaliści od badań rynku z brytyjskiej firmy odzieżowej, osiągnęli zaskakujące wnioski o tym jak młodzi używają swoich telefonów komórkowych, tabletów i komputerów.

 – Czy rodzice dają dobry przykład? Na szczęście, 64% ankietowanych twierdzi, że ich rodzice nie spędzają "zbyt dużo czasu" ze swoimi gadżetami – chociaż nie wiemy co w istocie może oznaczać „zbyt dużo czasu”. Niestety, 34% dzieci uważa, że mama i tata spędzają zbyt wiele czasu z elektroniką.

 

Większość dzieci w wieku 7 – 11 lat posiada urządzenia elektroniczne (93%), w tym 69% z nich posiada tablet a 59% konsolę do gier. Tylko 42% badanych jest właścicielem laptopa a 38% telefonu komórkowego.

Im dzieci są starsze, tym więcej sprzętu posiadają. Na dziecko w przedziale 7–8 lat przypada 1,6 sprzętu, natomiast w wieku 9–11 lat przypada już 2,5 sprzętu. Co ciekawe, 62% 7–11-latków nie posiada telefonu komórkowego, ale większość z nich uważa, że dostaną go po skończeniu 13 lat.

Co z zasadami? Prawie połowa (45%) dzieci posiadających sprzęt twierdzą, że nie mają żadnych czasowych ograniczeń, natomiast 9% twierdzi, że nie stosują się do zasad proponowanych przez rodziców. Połowa ankietowanych twierdzi, że ich rodzice mogą skonfiskować urządzenie w ramach kary.

Ponad połowa badanych dzieci mówi, że dziennie spędza co najmniej 2 godziny na zabawie gadżetamiale21% twierdzi, że dziennie spędzają więcej niż 4 godziny!

Dlaczego dzieci potrzebują tabletu? Aby odrobić lekcje, oczywiście! Cóż, to jest oficjalna wersja. Wszyscy wiemy jaki jest prawdziwy powód. Otóż według badania, 59% spędza większość swojego czasu na gry i aplikacje oraz oglądanie filmów. Tylko 9% prawdopodobnie w okularach spędza większość czasu na odrabianiu lekcji.

Czy wiszące na tabletach dzieci umieją się bawić? Nie. Tylko 9% z nich czeka na wakacje, ale po to by więcej czasu mogły spędzić ze swoimi urządzeniami; 24% badanych chce spędzać więcej czasu z rodziną; 20% chce biegać na świeżym powietrzu; a 15% chce spędzać czas z przyjaciółmi.

Czy dzieci w wieku 7–11 lat używają Facebooka? To może zmylić badaczy opinii publicznej, gdy dowiedzą się, że tylko 11% z nich ma profil na Facebooku. Z drugiej strony, 29% chciałoby mieć profil, a 96% wie, co to jest Facebook. Jako marka, Facebook jest kopalnią złota.

 Jaki z tego wniosek? Prawdopodobnie rodzice jako pierwsi powinni pozbyć się swoich urządzeń, zanim zaczną narzekać na uzależnienie od gadżetów dzieci. Dzieci wolą spędzać czas z rodziną i przyjaciółmi, ale jeśli mama jest zajęta wpisami na Facebooku, albo jeśli tata jest zajęty sprawdzaniem wyników sportowych, to mają prawo myśleć, że ich rodzinne życie jest na przegranej pozycji.

 Michael Cook, MercatorNet

Film:

https://www.youtube.com/watch?t=109&v=xzIKphe9ZVM