Znalezione obrazy dla zapytania facebook

Jeśli chcemy, żeby stosowane przez nas kary były skuteczne, trzymajmy się pewnych reguł. Kary powinny być:

NIELICZNE
Nie mogą być zbyt liczne: kiedy ciągle kogoś upominamy i bez przerwy na niego krzyczymy, nie przyniesie to żadnego skutku. Nie nadużywajmy tej metody, bo przestanie spełniać rolę wychowawczą

KRÓTKIE
Krótka kara jest dużo efektywniejsza od kary długofalowej. Najważniejsze, żeby dziecko wiedziało,  że swoim złym zachowaniem zasłużyło sprawiedliwie na karę. Musi ją otrzymać, nie ma jednak potrzeby, żeby kara trwała całe tygodnie.
 
PROPORCJONALNE
Kara spada na dziecko za popełniony czyn. Często złość w którą wpadamy sprawia, że kara jest nieadekwatna do popełnionego występku.

WYCHOWAWCZE
Kara ma za zadanie oduczyć dziecko nieodpowiedniego zachowania. Najlepszą karą jest zatem naprawienie tego co zepsuło: jeśli dziecko zostawiło rozsypane zabawki za karę musi pozbierać zabawki swoje i młodszego rodzeństwa. Jeśli chcemy nauczyć je porządku, na nic nie zda nam się, pozbawienie go za karę deseru.

ZROZUMIAŁE
Jeżeli kara ma spełniać rolę wychowawczą, musi być dla dziecka zrozumiałą. Dziecku należy wytłumaczyć, dlaczego nie może oglądać dzisiaj telewizji. Najważniejsze, żeby dziecko przeprosiło za to co zrobiło.

NATYCHMIASTOWE
W przypadku małych dzieci kara powinna nastąpić natychmiast po złym zachowaniu. Jeśli ukarzemy dziecko dopiero następnego dnia, kara taka nie będzie skuteczna.

Dzieci w wieku 9 -10 lat mogą same zastanowić się nad karą, na którą zasłużyły swoim nieodpowiednim zachowaniem.

UPRZEDZAJMY DZIECI O KARZE
Nasze działanie będzie skuteczniejsze jeżeli za pierwszym razem wyjaśnimy dzieciom dlaczego nie mają czegoś robić i uprzedzimy je, że zostaną za to ukarane. Za drugim razem należy je już ukarać. Jeśli przewinienia są duże, albo oczywiste, nie ma potrzeby udzielać dziecku pierwszego ostrzeżenia. Należy je ukarać zgodnie z zasadami jakie ustaliliśmy.

Jeśli za każdym razem będziemy grozić dziecku karą przyzwyczai się do naszych słów i będzie wiedziało, że nie stoją za nimi żadne czyny. Trzeba też pamiętać, że każde dziecko jest inne i trzeba być cierpliwym zanim podejmie się jakąś decyzję.

JAK POWSTAŁY KURSY AF?

 .Jak1

________________

iffd01

WARTO PRZECZYTAĆ

do

Wychowując do wartości, staramy się kształtować w dzieciach te nawyki, które pozwolą im dobrze postępować w każdych okolicznościach, kierować się wolną wolą. Rozwijanie cnót ma na celu formowanie osób, które odkrywając sens i cel swojego życia, mają osobisty projekt życiowy, dojrzałość i ideały. 

GOŚCIMY

Odwiedza nas 18 gości oraz 0 użytkowników.

Free business joomla templates